Monday, December 8, 2008

jalan2 cari pasal.. lalalala

sesampai je kat umah, hati pon bkata "yes, sampai gak aku kat umah!" so.. ape je aktiviti kat rumah? biase la, mcm kawan2 yg lain jugak KOT hehehe :) makan, tdo, tgk tv, mandi, rehat, tdo balik, bangun, tgk tv lg n kekadang tu ade gak kuar jenjalan...tp xde la jenjalan kaw2... ekonomoney skg kan :) ble time study xsabar nak cuti rehat.. ble cuti lame bosan lak duk rumah... mule2 mmg bosan tp ble dh biasekan diri relax je kat umah.. dah xmo balik uum dah rasenye.... huhuhuhuhu

sepanjang cuti, sampai la hari nih... ade la gak beberape aktiviti yg dh pon di buat... antara yg kerap dilakukan.. amek mama aku balik keje.. bukan aku yg amek, tp just follow ayah aku g amek.. aku??? ble lak nak amek eh? huhuhu for this moment, mama keje kat bangunan IGB yg melekat dgn midvalley megamall tu.. keje biase2 je... jd kuli.. huhuhu disebabkan susah nk cari parking, n kadang2 tu smpai lupe kt mane ayah aku parking kete, so aku bg cadangan suh amek gambar landmark tuh.. senang sket ngeh3

26-30nov2008 hr tu, ade 2nd international art expo malaysia 2008 kat bangunan matrade. matrade tu tletak btul2 kat ngan area duta... sbnarnye aku xde la alert sgt pasal event2 kat kl nih.. tp kawan mama dr bangkok pulak ade kat event tuh..namenye 'mayuree' dorg kenal dh 10 tahun, tp xpenah jumpe n tgk muke.. just bcakap through the phne je, atas urusan keje.. finally ble mayuree 1st time dtg malaysia utk promote art husband die kat sni, die pon inform n post some info utk ktorg as a guide utk cr booth die.. at last.. ktorg g ari yg terakhir, dapat la jumpe.. situation~ excited sgt time tuh, bpeluk2, tlompat2, tgelak2, hehehehe xsangke kan.. dorg akhirnye dpt jumpe..


antara byk2 art kat gallery tuh.. husband untie mayuree nye art blh nak kate kan best gak la, comel pon ye gak.. xcrowded.. tgk art die happy je. Name gallery dorg nih GALLERY BEYOND, uncle paul bg beg yg die deco sndiri as souvenir kt ktorg.. harga die RM159.. mcm xsmpai ht nk accept as a gift.. tp diorg desak gak suh amek.. ape nak buat, balun je la... huhuhuhu thanks untie mayuree n uncle paul :)


4dec2008 lepas, aku ngn ida g jenguk member uum ktorg shuban, yg dtg majlis sukan negara tmn keramat, kat au2 nih.. dekat je ngn umah aku.. xsampai 5min nek kete dh sampai... kalau jln kaki... hmm 15min kot baru smpai huhuhu aku n ida excited gak la ble member kedah dtg kl.. die dtg pon sbb ade ptandingan memanah kat stu, wakil utk uum.. since ida nak niage lemang utk hr raye haji yg bakal tiba ni, ida pon ajak la shuban singgah umah ida mkn lemang sblm shuban balik kedah keesokan harinye.. bkn sng nk mkn lemang free nih.. huhuhuhu thanks ye ida :)



sejurus lepas jumpe shuban tu, aku ngan ida pn plan la g klcc.. sbb dh lame xpegi kot.. huhuhu xdela.. ktorg just nk jumpe kawan yg ktorg kenal time kt uum dlu.. die dh grade dh, tp blum graduate :) die dr tganu, tpi bukan bdk ganu yg slalu shout kat lets talk puas2 tu tau.. hehehe ni kwn time keje kt booth microsoft mase convo dlu.. die ade interview kat kl, so singgah jumpe ktorg n kwn2 die yg lain.. die ade bawak sorg kawan die yg dh keje.. so kwn die yg dh keje tu pon ajak le kami minum.. tp yg mbuatkan aku ngn ida rase xbrape selesa sbb kedai yg die bawak tu kot, kdai yg xpernah aku pg.. n family aku jarang pg ke kedai2 mcm tu.. mungkin korg dh tau name kedai tu.. tp aku baru je tau.. huhuhu minuman sumanye RM10.90 dan keatas.. anyway.. thanks kepada person yg beria2 nk blanje time tu.. really appreciate it.. :)

by the way, hari nih 8dec2008, raye haji... selamat menyambut hari raya aidiladha.. untuk syikin, time kau msg aku, kredit phne aku xramai la.. heheheh soalan kau ape yg aku korban atau terkorban tuh... aku jwb skg eh.. :) aku rse tiap saat ade je benda yg kte rase kte dh korbankan.. tapi x perasan... contohnye kte NGALAH dr pelbagai sudut. smoga sgla pengorbanan yg pernah kau atau aku buat akan dicover balik dek Allah swt... jgn la risau kin.. aku pcaye org sabar xkan rugi :)

lg satu soalan kau, how's my raya? aku bangun pon agak lewat pg tuh... tp persediaan malam td.. dh buat dadih mangga as a desert just in case kalau ade org dtg. tp pg tu aku n mama g tgkat 1, umah pakcak n makcak n raye kat stu dlu.. pastu g tgkat 2, umah umi nor n haji salim, dorg dh call byk kali suh g umah dorg, so segerombolan dr tgkt 1 g la ke tgkt 2.. next untie ani and family dtg beraye umah aku... sume hijau.. dh mcm tanaman hijau bgerak dh hahahahaha... ktorg xabes2 perli dorg sefamily.. bukan family aku je yg sakat dorg, family lain pon same... huhuhuhuhu thanks ye azfar, adib, untie ani n aiman coz dtg braye :)

pastu ktorg mkn sefamily kt umah n ptg sket g umah tok lang kt semenyih.. balik tu, htr abg aku balik umah sewa die kat cheras, coz die dh start keje part time mlm ni... caiyok2!! smpai je umah, family untie selmah lak buat mkn2 kt umah die.. ktorg g la gak.. xbaik kan tolak rezeki :) hehe ktorg just jamah2 n strusnye kembali ke rumah.. penatnye aktiviti raye hr nih... perasaan skg? penat gile n xsabar nk tdo.. huhuhuhuhuhu

to the readers, gud nite n selamat hr raye, maaf skiranya ade silap dan salah :)

0 comments:

 
NTaHSeSaPeNTaH © 2007 Template feito por Templates para Você